Hae tästä blogista

torstai 9. toukokuuta 2013

Päivän asu

Mulla kun on jääny vähän tyyliasiat taka-alalle tässä blogikirjottelussa, niin ajattelin nyt tehä tällasen päivän asu -postauksen teille. Kyseessä on siis ihan arkipäivän asu, johon turvaudun aina, kun en keksi mitä työaikana laittais päälle. Tykkään yleensä yhdistellä erilaisia elementtejä ja sit tietenki vintagea vähän uudempaan mallistoon. Näin ollen mun lemppariasuks täällä Madridissa onki sitte muodostunu seuraavanlainen kokonaisuus:

Vannon, että käännän katseita kadulla kävellessäni. Siksi harvemmin poistun kotoa tämä asu päällä. Mutta on sekin tullu tehtyä muutaman kerran.
Tähän asuun vintagea tosiaan tuo tää viime vuosituhannen puolella hankittu isoveljen vanha kirjolohipaita. Jos hyvä säkä käy, näitä paitoja voi vielä löytää Erätukun nettimyymälästä.
Jos joku pelkää liian hintavia vaatteita, niin tää asukokonaisuus ei kauheasti kukkaroa kevennä: Tämänkin flanellipaidan hankin viime kesänä eurolla Rauman kirpputorilta.
Erittäin oleellisena osana päivän asua pidän omatekemiäni villasukkia, jotka bruukaa valumaan jalasta joka toisella askeleella. Kuvassakin tais olla sukka puoliks pois jalasta...
Asun kruunaa nämä lahkeista rispaantuneet lökärit, joista värikin alkaa kulua päivittäisen käyttämisen johdosta.
Mutta hei! On nää sentään Adidaksen. Kai se tuo jotain rispektii?
Onpa oikea kivi pois sydämeltä kun puoli maailmaa tietää, että näytän ihan perseeltä joka päivä kotosalla. On hyvä pitää aina kauniita vaatteita työaikanakin päällä, ihan siltä varalta, että tulee tarve ottaa kuvia blogiin... Ens kerralla riisun alusvaatteisilleni ettei tarvi enää lisätä kuvia näillä vaatteilla.

Sitte vähä tunnelmia eiliseltä:
Miguel innostu maalaamaan, ja kun se innostuu maalaamaan niin sitte kanssa maalataan ja urakalla. Olipa tosi hienoo muka auttaa Mikkeä taiteileen, kun mun kuviksen numero oli tosiaan aina se todistuksen huonoin numero.
Tässä tosiaan näätte mun kättenjälkiä: suomalainen maisema. Miguelin kädenjäljet näätteki sitte vielä astetta konkreettisempina.
Miguelin johdolla saatiin ihan komee linna aikaseks. Mä maalasin *yskimistä tärkeänä* vasemmanpuoleisen puskan ja taivaasta yläreunan. Lisäks tein oranssit ja keltaset raidat linnaan.
Tänään oon taas kiertäny Ellan kanssa Madridia ilman suurempia suunnitelmia, yritettiin löytää mulle kenkiä. Missään vaan ei ollu just tasan niitä, mitä halusin, joten jäi tällä kertaa ostamatta. Sen sijaan syötiin taas rahojamme Starbucksissa ja Llaollaossa, ja vaikka päätettiin lähtee aikasemmin tänään kotiin, jäätiin kuitenki juna-aseman laiturille istuun ja jutteleen. On se niin hianoo ku on täällä ihana ystävä matkassa mukana. (:
Tässäpä ihana ystäväni: "Mä näytän tukilta ja sulla ei oo kaulaa." Ihan onnistunu kuva siis.

4 kommenttia:

  1. Loistavin 'päivän asu'-postaus IKINÄ! :D
    Tämmösiä niitten pitäis olla, eikä niitä iänikusia "ostin just HOOätÄMMÄLTÄ uuden topin, makso miljoonan, eiks ookki ihQ?!"

    Respectiä sulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kiitos, mulla oli kyllä aika hauskaa ku tota tein :DD

      Poista
  2. SE on taimen eikä kirjolohi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sori, mä kun oon nähny kalaa vaan siististi perattuna lautasella :D

      Poista

Jos tykkäsit lukea blogia niin jätä toki jokin tervehdys, ajatus tai muu kommentti!