Hae tästä blogista

torstai 21. maaliskuuta 2013

C8

Jahuu voin ilokseni kertoa että oon löytäny taas uuden mukavan tuttavuuden! Nimittäin yks suomalainen tyttö Espoosta tuli Matrittiin muutama päivä sitte ja käytiin jo yhessä ulkona syömässä ja (oon kyllästyny sanoon tässä vaiheessa aina yllätyyyys) Llaollaossa herkuttelees. Meidän piti ottaa kivoja kuvia meistä, mutta ei siitä tullu yhtään mitään, joten saatte tällasta sekundakamaa nähtäväks.
Montaditoksen euron päivät. Tuolta lähtiessä jonkin matkan päässä Rosa huutaa: "Mun laukku!" Ja rynnättiin silleen
hakeen sitä. Onneks joku tarjoilija oli jo ottanu sen talteen, koska mulla on vähän liikaaki kokemusta tästä näiden espanjalaisten "rehellinen kansalainen" -mentaliteetista.
"Excuse me, could you take a picture of us?" "Yeah, sure! *click* Is it okay?" "Yep, sure. Thanks. No hyi rutto!"
Aika häiritsevää ku istuu ulkona ja nauttii ihanasta auringopaisteesta ja sitte kerjäläiset ryntää apajille. "Por favor, osta mulle yks Llaollao, mulla on nälkä". "Mulla on kolme lasta ja koira ja viis kukkoa, hevonen, vuohi ja seitsemät rattaat uskotaan, uskotaan, anna rahaa".  Jos auttais jokasta rahaa pyytävää, olisin viidessä minuutissa varaton ja saisin ite liittyä niiden joukkoon. Kerjäläiset on tosi karua katseltavaa enkä oikein tiedä, mitä niistä pitäis ajatella. Tähän mennessä oon auttanu vaan yhtä miestä, joka seisoo joka aamu meidän aamupalakahvilan ulkopuolella ja tervehtii iloisesti hyvää huomenta. Antaisitko ite rahaa sellaselle, joka sitä pyytää? Entä sitten, kun niitä tulee vastaan kymmeniä päivän aikana?

Rosa tuli kanssa Madridiin opettaan perheen lapselle englantia. Espanjalaisilla on aika kova luotto meidän suomalaisten kielitaitoon ja me ollaan tosi kuuluisia täällä meidän hyvän koulutussysteemin ansiosta. Mut ei mekään aina ihan kympillä vedetä, havainnollistavana esimerkkinä Rosa:
"Mun host äiti kysy multa just että mikä on kurkku *osottaa kaulaansa* englanniks, mutta en millään muistanu sillä hetkellä mikä se on. Sitte ku en kehdannu myöntää, etten tiedä ni sanoin että se on 'köörk'. Kelaa! Kylpyammeki on meidän perheessä showerpool." :D
Appelsiinien hyökkäys!
Ai että käsivarret ihan kipeinä ku olin eilen aamulla rokotettavana Thaimaata varten. Ajattelin ihan kauhulla sitä hetkeä, ku joku toistaitonen espanjalainen pistää mua sellasella metripiikillä, ja varsinki ku sain kuulla että muhun laitetaan kolme rokotetta ni aloin jo ikävöimään ala-asteen terkkarin pehmolammasta, jota sai pitää sylissä rokottamisen aikana. Sitte ku vihdoin istuin tuoliin ja noin viiskymppinen nainen kaivo rokotteet esille, en ees ehtiny kissaa sanoa ku se oli jo pistäny mua ekan kerran. Hämmästyneenä katoin, että menikö se rokote oikeesti sisälle ku se vaihto kättä ja *zup* *zup* ja olin täyssuojattu thaikkutauteja vastaan. Meni varmaan 10 sekuntia yhteensä. Mutta se nainen kerto, että se on kymmenen vuoden ajan pistäny joka vuosi yli 3000 rokotetta, joten sillä oli jo käsi harjaantunu. Gr8 job m8.

Ai niin ja selitän noi appelsiinit tuolla randomisti hillumassa välissä. Tein tänään mehua ja ku ne oli niin kivan näkösiä ni päätin ottaa kuvan ja laittaa tänne blogiin. Upeita espanjalaisia appelsiineja, on niin eksoottista että... Kukaan ei varmaan oo nähny noita ennen, niin toi on sellanen kiva mandariinia isompi hedelmä, josta saa puristettua hyvää mehua. Ja jos haluu niin sen mehun voi siivilöidä, mutta se on parempaa jos hedelmälihat on joukossa. Sokeriaki voi lisätä mut ei jos on dieetillä. Tiedän, oon c8. Meen nuqq.

1 kommentti:

  1. Mietin joka keskiviikko et oispa Suomessaki Montaditos :(

    VastaaPoista

Jos tykkäsit lukea blogia niin jätä toki jokin tervehdys, ajatus tai muu kommentti!