Hae tästä blogista

tiistai 22. tammikuuta 2013

Joogaa ja suomea espanjalaisittain

Olin eilen mun ekalla joogatunnilla. Käytiin Martan kaa ettimässä rakennus, missä se jooga järjestetään, ja kun oltiin sisällä luokkahuoneessa Marta katto ympärilleen ja totes, että seki vois jäädä mun kanssa joogaan. Niinpä me aateltiin että sehän olis kiva yhteinen harrastus, ilmottauduttiin opettajalle, haettiin joogamatot ja istuttiin odottamaan tunnin alkua.
Opettaja sitten tuli ja me istuttiin sellaseen perus jalat ristissä -asentoon niinku vaan voitte kuvitella että joogassa tehdään. Ja sit me istuttiin silleen. Ja istuttiin. Ja istuttiin. Silmät kiinni, "ommmmmmm...". Ojentelin välistä jalkoja ja yritin tajuta, mitä se opettaja käskee meitä tekemään, mutta mielikuvaharjotukset ei ihan onnistunu espanjan kielellä. "Mitä sitä söis tänään? Mun pitää muistaa ostaa liput Sevillaan. En ehdi näkeen Ellaa ennen torstaita. Ai että jalat puutuu. Ai niin, hengitä... Omm..."
Kun me tunti oltiin siinä meditoitu, niin tehtiin pari venytystä ja rentouduttiin loppuaika. Tällasia mun maanantait ja keskiviikot tulee siis olemaan maaliskuun loppuun asti. Ei mitään, päivittelen sitte teille tietoja jos joskus opin, mitä mun pitäis siellä oikeesti tehä... Marta kyllä selitti mulle jälkeenpäin energiakentistä ja jostain virtauksista, mutta tunnilla oli kyllä sellanen olo, että "hetkinen, sanoko se just että energia tulee korvasta ulos...?"

Joogan jälkeen kävin sitte kunnolla lenkillä vuorilla ja chillasin siihen asti, että Miguel tuli kotiin. Olin väsänny sille erilaisia pelejä, jottei meidän englanninharjotukset olis aina niin samanlaisia. Parasta illassa oli kuitenki se, ku pelattiin Martan ja Miguelin kaa piiloa ja epätoivosina yritettiin Martan kaa keksiä piiloja meille vähän isommille ihmisille. Oven taa, kylpyammeeseen, tuolin taakse... Woop, woop! Nauratti vähän ku oltiin niin innoissamme aina ku löydettiin toinen.

Tässä kirjottaessa Miguel tuli mun huoneeseen ja alko lukeen mun blogia suomeks. Otin siitä tietenkin videon, nauttikaa tästä ja kiinnittäkään huomiota upeaan espanjalaisen lausumiseen "ja" -sanan kohdalla! Loppuosa videosta on vähän randomi :D Älkää huoliko, ei se oo joka päivä tollasta.

Loppuun vielä mainittakoon, että tulin just Ellan kanssa Madridista syömästä, karkasin mun kielikurssilta sinne. Saan muuten vaihdettua ryhmää, perjantaina aamulla mulla on eka espanjantunti tasolla 3! Jes. Ja Madridissa sato tänään kuulemma lunta. Mitenköhän mä sen onnistuin missaamaan kun mun niskaan tuli kyllä ihan silkkaa vettä... Nyt kiirehdin töihin, ollaan Miguelin kaa kahestaan tää ilta ->

3 kommenttia:

  1. Omg voi ei ihana video!! :D Myönnä vaan Linda, kyllä se on jokapäivä tollasta. Tai sitte mun pojat on vaan erikoistapauksia... :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhhahahahahah :DD Sen kyllä myönnän että sun pojat on erikoistapauksia! :D Miguel on oikeesti tosi kiltti lapsi, mutta se on kyllä paljon vanhempiki jo ku Hugo ja Monty. Mutta sitten joskus on tosiaan noita hetkiä... Ja nyt yks niistä on ikuistettuna videolle.

      Poista
  2. "That is not Spanish RAAAAH!!!" Ai että kuinka söpö video! Sano Miguelille terkkuja. :)

    VastaaPoista

Jos tykkäsit lukea blogia niin jätä toki jokin tervehdys, ajatus tai muu kommentti!