Hae tästä blogista

tiistai 16. lokakuuta 2012

Täydellinen päivä.

Nyt sanon ennen kun taas unohdan!! Anna, jonka tapasin sillon Luxembourgissa, on tulossa Madridiin auppariks ihan lähiaikoina! Voitteko kuvitella?? Elämäni rakkaus <3


I have to write this now before I forget to do it again!! Anna, my good friend I met in Luxembourg is coming to Madrid as an au pair quite soon! Can you imagine it?? Love of my life <3

Jokanen päivä täällä on tähän mennessä ollut tosi ihana. Odotan koko ajan, että koska tää alkaa meneen huonompaan suuntaan, voiko muka näin onnellinen elämä olla mahdollista? Kuljen ulkona kadulla ja mulla on typerä virne kasvoilla kun aattelen, kuinka kivaa mulla on. Kivaa jopa sillonkin, kun kuljen yksikseni kadulla. Uijui.

Eilen heitettiin Martan kanssa Miguel kouluun ja mentiin kahvila Santa Monicaan aamupalalle. Tällä kertaa mä sain Martan ohjeiden mukaan hoitaa tilaamisen, ja koska mun sanasto on niin rajoittunu, joudun tästä lähin aina tilaamaan saman annoksen kaikkialla... Käytiin hakees mun bussi-/metrokortti ja menin hetkeks Lauran kanssa shoppaileen.

Päivällä kierrettiin yhessä bussilla se reitti, jonka tulisin menemään kielikurssille joka tiistai ja perjantai. Mua pitää kädestä pitäen opastaa jotten taas eksyis... Tseh. Myöhemmin Angelille tuli töissä peruutus ja pääsin sen asiakkaan tilalle naksauteltavaks ja hierottavaks. Se oli tosi ihana kun me keskusteltiin Google-kääntäjän kanssa, ja se kirjotti: "Olen aina halunnut sellaisen tyttären kuin sinä." Oikeesti: <3 !!

Se kerto, että mun kehon koko vasen puoli kääntyy vinoon. Se näkyy mun jalkaterässä, selässä ja jopa hampaissa. Sit se tokas, että en varmaan koskaan pääse naimisiin sen takia. Mutta sitten se keksi mulle oikein täydellisen puolison, Jonin. Otettiin kuva musta ja Jonista, ja Angel jopa käänsi sen hampaat vinoon niinku mulla!
Emmekö sovikin täydellisesti yhteen?
Kotona valmistelin Miguelille aarteenmetsästysradan. Piilotin kymmenen vinkkiä puutarhaan, ja viimenen niistä johdatti sen puskan alle piilotettujen uusien Pokémon-lelujen luo. Se oli ihan innoissaan leikistä ja mun sydän suli kun seurasin sen innokkuutta. Myöhemmin luettiin toisillemme kirjoja (se halus välttämättä lukee mulle espanjaks) ja todettiin Martan kanssa, että iltapäivä oli kaikin puolin tosi onnistunut.
Aika cool aarre, etten sanois.
Martan kanssa keksittiin hyvä tapa saada Miguel tottelemaan. Jos se saa koko viikon vihreitä merkkejä, se saa jonkun yllätyksen viikonloppuna. Mutta jos tulee enemmän ku viis punasta rastia, on se pois Wiillä pelaamis -ajasta.
Tulin juuri espanjantunnilta, johon oli uutena tullut yksi suomenruotsalainen tyttö. Okei nainen, sillä oli ikää 31 vuotta. Muutin paikkani sen viereen, koska meidän on helpompi neuvoo toisiamme jos voidaan puhua suomea yhdessä. Menin kurssille ja takasin kävellen, koska halusin säästää bussirahoissa :D Joudun maksaan 1,30 per bussi, ja tarvin kahta eri bussia päästäkseni koululle. Päivässä se tekis 5,20, viikossa 10,40 koska mulla on kahtena eri päivänä tunnit. Ens kuun alussa lataan mun julkisten kortin, niin maksan about 38 euroo kuussa ja saan kulkea julkisilla niin paljon ku haluan.
Tän PITI olla välivuosi ilman koulunkäyntiä...
Nyt saan laiskotella ja lukee kirjaa siihen asti, että lähdetään Martan ja Lauran kanssa Amaralin keikalle Madridiin! Amaral on espanjalainen pop rock bändi, joka on tosi menestynyt. Ite tietenkään ollu siitä kuullu koskaan ennen mutta nyt sitä on saanu kuulla jo ihan kiitettävästi :D

I've had another perfect day again. I just can't believe how happy life I'm living here. Yesterday I had a breakfast in a café with Marta and I was the one to order in Spanish! Woop, woop. I also went to Angel's clinic to have a treatment, and as you can see from the pictures I already found a boyfriend from there. <3 Angel was very sweet, we discussed with the help of Google translator, and he wrote: "I've always wanted a daughter like you." I mean... Could I feel any better somewhere else? I doubt that.

Back at home I had prepared a treasure hunt for Miguel and I enjoyed watching him going around SOOO excited! We read books to each other and had a really fun evening. The list of duties is from Miguel's closet door, that is a very good way to get him to obey. If he gets lots of green ticks, he'll get a surprise, but if he gets more than five crosses, he can't play Wii that much during the weekend.

6 kommenttia:

  1. Kiva lindapieni että sulla on kaikki hyvin sielä :) me täällä ryömitään vesisateessa.
    Haleja reijalta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reba <3 Kyllä mulla on välillä ikäväkin kotiseudulle. Aina jos oon yksin ja ehtii pohdiskella asioita niin muistaa, kuinka hyvin kaikki oli kotonaki. Mutta pikkuhiljaa asettaudun tänne ja totun elämään täällä. Ja jos yhtään lohduttaa, niin huomisesta eteenpäin on luvattu kunnon rankkasateita ;)

      Poista
  2. HEI! Voi apua nyt innostuin! Toi rastitusjuttuhan on just sellanen mitä mä tarvin! Tai en minä, vaan mun Hugoni. Hyvä tapa motivoida;)
    Pitää kyllä puhua tosta mun host vanhempien kans!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kyllä! Lapset ottaa tällaset niin tosissaan, aikuset on vaan silleen "phahah, ja mitä sä muka teet jos mä EN käyttäydy", mutta lapsille tollanen on henki ja elämä x)

      Poista
  3. veeeeeeery good I see everything is simply perfect now :)

    VastaaPoista

Jos tykkäsit lukea blogia niin jätä toki jokin tervehdys, ajatus tai muu kommentti!