Hae tästä blogista

sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Sadesunnuntai

"Cuántos animales están asomados por encima de la valla?" "Mitä se tarkottaa?" "En tiä." "Dos." "Oikein!
Ellan kanssa vietettiin hauska ilta yhdessä ja tänä aamuna herättiin virkeinä kröh kröh virkeinä uuteen päivään. Tavattiin Grace yheltä Madridin keskustassa ja hyödynnettiin yhen ruokapaikan tarjousta "keskiviikkosin ja sunnuntaisin kaikki tuotteet yhdellä eurolla". Sitte treffattiin muutama muukin auppari ja kierreltiin vähän siellä sun täällä sadesäällä.
Okanilla kävi pikkasen huonompi tuuri, se astu epähuomiossa vesilätäkköön ja kastu nilkkaa myöten :DD Päivän naurut.
Kaikki muut oli jo maistanu "Chocolate con churros" paitsi minä ja Ella. Niinpä meidät vietiin maistamaan paikallista herkkua.
Kasvatettiin Gracen kanssa viikset sunnuntain kunniaks.
Kaikki tietenki kyseli "No onko hyvää, eikö ookin ihanan makusia?" Minä ja Ella molemmat nyökkäiltiin silleen "Mmm-m, hirmu maukkaita" mut sit toisillemme suomeks "Tykkääks?" "E." "Joo en mäkää."
Nyt on vähän niinku sellanen kavereidenmetsästyskausi meneillään. Tutustutaan moniin ihmisiin ja yritetään tunnistaa joukosta sellasia, joiden kanssa oikeesti haluais ystävystyä. Kaikki on tähän mennessä vaikuttanu mukavilta, mutta sydänystävät luultavasti tulee olemaan mun perhe täällä ja Ella.

Kävi muuten hyvä säkä. Mun perhe on ollu tänään koko päivän Micropolixissa pitääs hauskaa, mutta nyt kun ne tuli kotiin niin niillä oli erimielisyyksiä autossa ja Miguelin pitää kopioida jotain englannin sanoja vihkoon. Näin ollen mun ei tarvikaan tehdä töitä tänä iltana ja saan vaan keskittyä dataamiseen ja loppujen karkkien syöntiin! (Yööööök...)

Micropolix on lapsille tehty minikaupunki, jossa ne saa hankkia itelleen ammatin, käydä kaupassa, tienata rahaa, ajaa autoa jne. En ite menny mukaan sinne vaikka se olis ollu varmasti näkemisen arvonen, mutta laitan tähän pari kuvaa sieltä niin saatte käsityksen millanen paikka se suurinpiirtein on.
Oikeesti olisinko vähän rakastanu tällasta sillon kun olin pieni??? Menisin vieläki tonne jos se olis mahollista. Harmi vaan että siellä on ikäraja.
Tää oli Miguelin palkinto siitä, että se sai koko viikon ajalta melkein pelkkiä vihreitä merkkejä sen taulukkoon. Oon ylpee siitä.
Tietääkö kukaan mitään hyviä biisejä espanjaks? Mun pitäis ruveta kuunteleen espanjalaista musaa jotta olisin altistuneena kielelle koko ajan, mutta oon superlaiska ettimään mitään hyviä kappaleita. Joten jos nyt tuli joku biisi mieleen, niin ole kiltti ja kirjota se kommenttiboksiin, käyn satavarmasti tsekkaas sen youtubesta.

We had a super nice evening with Ella yesterday (though we had eaten too much candies...). We tried to learn some Spanish by playing Miguel's game for kids, but mainly we were just guessing the meanings of the sentences and laughing cause we didn't understand anything.

It was a rainy day today, but we still went to the center of Madrid to meet some friends. We ate "Chocolate con churros" and wandered around. Poor Okan stepped in a puddle and had a wet shoe for the rest of the day and we were very mean cause we just couldn't stop laughing :D But it was so funny, how an earth didn't he notice the puddle? It was like the only one on the street!

The two last pictures are from Micropolix, that is a mini city for children. It looks sooo cool, right? You can get your own driving license, earn money, work, go to a shop etc. and everyone working around you are children. My host family spent their day there, I would give anything to be able to participate the life there as well, but unfortunately they have an age limit there...

14 kommenttia:

  1. Mä muistan yhen enspanjalaisen bändin mitä riitta meille espanjan kurssilla paljo mainosti!

    http://www.youtube.com/watch?v=cQHkDCaa5Ac

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Van Goghin korva :DD kuulostaa tosi lupaavalta. Kuunteleen ->

      Poista
  2. mielummin näitä syö ku turpiinsa ottaa :''''D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aahahahaha :DD On siinä kyllä hyvät puolensa ettei kukaan muu puhu suomea...

      Poista
  3. kiitos serranon perhe! El sueño de Morfeo- Esta soy yo

    terkuin Laura from Luxi (:

    VastaaPoista
  4. Moi :) Löysin tähän sun blogiin linkin demistä blogi keskustelusta. Luin tän heti läpi. Oli pakko tulla kommentoimaan, kun mun oli ite tarkotus lähtee au pairiks Ruotsiin. Etsiskelin kanssa Au Pair worldista perheitä ja mun ensisijainen toive ois ollu Iso-Britannia. Loppupeleissä mulla oli yks perhe Englannista joka oli mua haastatellu ja Ruotsista kanssa. En tienny kumpaan haluisin enemmän. Totta kai kummassakin oli omat hyvät puolensa (varsinkin kun oon surkea ruotsissa). Englantilainen perhe haastatteli vielä paria muuta tyttöä ja niillä kesti valita niistä kenet ne olis valinnu, ja sitten se ruotsalaisperhe ilmotti mulle että ne haluis mut niiden au pairiks. Mä olin jo menossa, mutta sitte musta alko tuntua että mä en voiskaan lähteä ja että mä en oo valmis siihen. Se tunne vaan kasvo ja kasvo mitä lähemmäks lähtö tuli ja mä tein ihan älyttömän raskaan ja vaikean päätöksen etten lähde.
    Nyt musta on alkanu pikkuhiljaa tuntua että jos mulle nyt tulis mahdollisuus lähteä, niin lähtisin.Oon nyt töissä ja työsopimus loppuu vuoden lopussa. Eli automaattisesti oon alkanu miettiä ens kevättä. No nyt kun asia on kypsyny mun mielessä jo jonkun aikaa, oon taas alkanu miettiä että jos mä lähtisinkin.
    Halusin kysyä sulta että miltä susta tuntu henkisesti ennen kun lähit ja tuntuko susta ollenkaan siltä ettet vois lähteä?
    Tsemppiä sinne! :)

    VastaaPoista
  5. Hei Anna :)

    Tosi hienoa että kuuntelit sun tunteita tossa asiassa etkä lähteny jos ei siltä oikeasti tuntunu. Oon varma, että teit ihan oikean päätöksen.

    Mulla oli sama tilanne muutama vuosi sitten, kun mietin lähtemistä vaihto-oppilaaks lukiossa. Jostain syystä en ollut valmis lähtemään vaikka ajatuksena se olis ollu tosi kiva kokemus. Ajattelin kuitenkin, että vuosia tulee lisää ja tilaisuuksia varmasti myös. Ja niinhän siinä kävikin, täällä mä nyt oon!

    Viimesen vuoden ajan musta on jo tuntunu siltä, että maisemanvaihto ja itsekseen tekeminen olis hyvää vaihtelua arkeen ja elämään. Olin sen verran "kypsyny" ajatuksissani, että lähteminen ei enää tuntunu pahalta vaihtoehdolta, vaan sitä rupes ennemminkin odottamaan innolla. Sitten piti vaan löytää kiva perhe ja kokeilla onnea.

    Voi olla, että sun ei ollu tarkotus päätyä kumpaankaan noista perheistä, vaan sulle on joku kiva perhe jossain odottamassa sun tuloa jonain toisena kertana. Ehkä se kerta on tuleva kevät, ken tietää :) Kannattaa varmaan vähän selailla perheitä läpi sivustolla ja kattoa, löytyykö sieltä mitään sellasta, joka todella natsais. Turha sellaseen perheeseen on lähteä, joka on "vähän niin ja näin" jo pelkkien sähköpostien perusteella.

    Monet lähtee siitäkin huolimatta, että niistä ei tunnu varmalta, mutta ne viettää kuitenkin elämänsä parhaan vuoden ulkomailla. Jotkut taas lähtee, mutta palaa sitten takasin ku tajuaa, ettei se ollukaan se oma juttu. Mä vaan kehotan sua kuuntelemaan omia tunteita, koska sieltä se vastaus tulee.

    Eihän sun tarvi välttämättä sitoutua viettämään koko vuotta siellä perheessä, vaan aika monet ettii esimerkiks pariks kuukaudeks aupparia. Kyllähän siinä ajassa jo ehtii löytämään uusia ystäviä ja tutustumaan paikalliseen kulttuuriin. Ja jo se, että rohkaistuu käyttämään vierasta kieltä on tosi iso plussa elämässä.

    Jos vaan päätät lähteä niin jos vaan muistat niin tuu kertomaan mulle mihin ja koska! Musta on niin ihana kuunnella muiden rohkeita päätöksiä ja siitä tulee aina hyvä mieli :)

    VastaaPoista
  6. Oiii oot tutustunut Okaniin! Se oli täällä Barcelonassa aupparina vähän aikaa ja kerkesin itsekkin sen kanssa hengailla, kiva poika! :--)) ps. Sun blogi on kiva! Ja tässä viä biisu espanjaksi, vaikkei se ehkä kamalan hyvä olekaan. Se vaan sattuu soimaan joka kaupassa täällä nyt:
    http://www.youtube.com/watch?v=OMXzl5jlyOs

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, täällä pitäis olla tykkäänappula jota painaa! o_O

      Poista
  7. Kiva blogi ! :) Liityin lukijaks, liity mulle kans jos pidät mun blogista: www.hennanblogii.blogspot.com

    Voit kans äänestää mun blogia Tähtibloggaaja kilpailussa: http://www.cosmopolitan.fi/galleria/10/tahtibloggaaja/351/hennan_blogi
    Jokainen ääni on tärkeä, Kiitos jo etukäteen ♥

    VastaaPoista
  8. La vida reves - fran perea
    Joku semmonen se oli :D siihe on helppo laulaa mukana :DD

    VastaaPoista
  9. Kirjotat ihanasti :)

    janinastyle.blogspot.fi

    VastaaPoista
  10. LAS KETSHUP SONG
    http://www.youtube.com/watch?v=RFzyYYZsxGc

    VastaaPoista
  11. Pablo Alborán - Solamente tú
    Pablo Alborán - Perdóname
    Alex Ubago - Me muero por conocerte
    Pastora Soler - Quédate conmigo
    David Bustamante - Miente

    VastaaPoista

Jos tykkäsit lukea blogia niin jätä toki jokin tervehdys, ajatus tai muu kommentti!