Hae tästä blogista

maanantai 22. lokakuuta 2012

"Quieres tomar un café?" "...Como?" "Bebes? Café? Conmigo?"

No niin nyt mulla olis elämäni tilaisuus opiskella espanjaa komean nuoren miehen kanssa, joka metrosta lähdettäessä bongas mut ja alko käveleen mun vieressä haastellen espanjaks. Olin just ollu Ellan kanssa Alcalassa lenkillä ja matkasin kotia tietenkin erittäin hehkeän ja laitetun näkösenä ku toinen alkaa rullaportaissa jutteleen ku ite kävelin vieresiä rappusia pitkin ylös.

Yritin ekat 300 metriä kertoa sille, että en IHAN OIKEESTI osaa sanoa juuri mitään espanjaks, ku se oli sillee "yritä, yritä!". Sit mun oli pakko yrittää selittää ees jotain, koska muuten olis ollu aika hiljasta kävelyä. Sain selville, että herralla oli ikää 22 vuotta ja se oli jostain sellasesta maasta, missä puhutaan arabiaa. Se ei (onneks) asu mun hoodeilla, vaan sillä on kämppä keskustassa.
Noniin laitetaanko tää Marekin numeron kanssa samaan pinoon...
Se jotain selitti kahvista koko ajan ja mä kyllä ymmärsin mitä se ajo takaa, mutta en osannu vastata sille mitään. Sit se kirjotti mulle sen numeron ja sano että mun pitää soittaa sille sitte ku mulla on vapaapäivä. Se vielä käveli mun kanssa kotiovelle asti (hui se tietää missä asun, toivottavasti se ei muista reittiä) ja sanoin, että voin soittaa sille lauantaina ku mulla on vapaata. Krhm. Varmaan tulis hieno puhelu "Hola! Soy Linda. Qué tal? Muchas gracias. Adios!"

Lähdin tosiaan aamulla metrolla ja junalla Ellan luo Alcalaan, ku päätettiin eilen illalla, että oikeesti nyt on pakko ruveta taas liikkumaan jonki verran. Keskustelu meni kutakuinkin näin:
"Hei nyt vakavissaan, mennäänkö me huomenna lenkille/kävelylle/ryömiin? Voisin melkein heittää lenkkikamat päälle ja junailla sinne?"
"Just mietin et vois juosta toista vastaan ja sitte Madridiin."
"Häh, kuinka pitkiä lekkejä oikein jaksat juosta??"
"30... metriä."

Kun vihdoin pääsin tunnin reissaamisen jälkeen Alacalan juna-asemalle, jossa oltiin sovittu tapaavamme puol 12, tsekkailin mestan ja totesin että Ellaa ei näy missään. Onneks olin ottanu puhelimen mukaan ni soitan sille missä se menee. "Älä sano että oot juna-asemalla." "Joo-o, missä kohassa oot, en nää sua." "Sängyssä. Heräsin just." Mutta yllättävän nopeeta se oli lenkkivaatteet päällä mua vastassa ja valmiina uuteen päivään puhelun lopettamisen jälkeen.

Täällä on makeet suojatien valot, aina ku valo vaihtuu ni siinä on sellanen vihree ukko joka kävelee reippaasti. Sillä on varmaan sairaan hyvä kunto ku se jumppailee joka kolmas minuutti. Tuijotan aina sitä valoa sillee "pian se kompastuu, pian se kompastuu". Jonain päivänä vielä ite kompastun ku oon niin keskittyny pieneen vihreään mieheen.

Today I went jogging with my friend Ella to Alcala de Henares. We decided yesterday we have to get rid of the calories we ate during the weekend, so we discussed on facebook:

"Seriously, are we going to have a run/walk/crawl tomorrow? I could put my clothes on and take a train there?"
"I was just thinking that we could run to meet each other and then run to Madrid."
"Wow, how long journeys are you able to run??"
"30... meters."

So we ran about 30 meters today with her and on my way home there was a man in the metro station who started to talk to me in Spanish. And I said I can't speak Spanish. And he talked. And I said I can't speak Spanish, seriously. And he kept on talking. And he talked to me all way home, and then he gave me his phone number so that I can call him whenever I have a day off so that we could go for a coffee. Pfffff, yes, he was cute and 22 years old, but still... I DON'T SPEAK SPANISH! :D

P.S. Ellan kanssa lenkin jälkimainingit:
E: "Retkahdin silti siihen suklaakakkuun mistä puhuin. Mut eihä sitä voi radikaalimuutosta heti tehä vai mitä."
L: "Samaa mäki mietin ku valkosuklaalevyn vedin viiteen minuuttiin."

P.S. After our sporty day:
E: "I ate the chocolate cake I told you about. But you can't change your habits so radically all of a sudden, right?"
L: "I was thinking about the same when I ate the whole white chocolate bar in five minutes."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos tykkäsit lukea blogia niin jätä toki jokin tervehdys, ajatus tai muu kommentti!