Hae tästä blogista

torstai 25. lokakuuta 2012

Kännissä ku käki.

No ei nyt ihan mutta läheltä liippas. Mentiin nimittäin sinne ravintolaan, josta edellisessä postauksessa kerroin, ja mulle selvis, että ruoka siellä tehdään kokkien valitsemien viinien mukaan, ja että itse ruokalajeihin ei asiakas voinu vaikuttaa. Niinpä meille kannettiin koko ajan hienoja viinejä pöytään ja ruokalajit oli minimaalisen kokosia ja erittäin... erikoisia. Itse kun en ole alkoholijuomien säännöllinen kuluttuja, alko mulla ekan lasillisen jälkeen jo tuntua siltä, että pian puhun espanjaa täysin sujuvasti.
Mmmmm hieman pikantti sivumaku... Ihan ku olisin ymmärtäny oliko toi hyvää viiniä vai ei.
Meitä oli paikalla siis Angel, Marta, Laura ja Angelin ystäväpariskunta Manolo ja Ines. Pariskunta vaikutti tosi mukavalta vaikka en niiden puheistä mitään ymmärtänykään. Kuitenkin Ines autuaasti kehu mua ja anto suukkoja ja sitä rataa. Kyllä mä sitte pidän näistä espanjalaisista ;)
En ollu ehtiny edellistäkään lasia tyhjentää ku tarjoilija täytti jo seuraavaa. Oli muuten ihanat tarjoilijat tuolla! Niin ystävällisiä ja koko ajan huolehti että meillä oli kaikki hyvin.
Hostvanhemmilla on tapana käydä tässä ravintolassa syömässä joka kuukauden viimesenä torstaina, kun siellä on joku päivä, että kokit valitsee mitä asiakkaat syö. Tässä kuussa tapahtuma oli poikkeukselliesti siirretty keskiviikolle, ja me jo luultiin että ruoka jää tällä kertaa välistä. Angel kuitenkin soitti ravintolaan ja ne sano, että ne järjestää meille erikseen samanlaisen päivän jos me halutaan. Miten niin vakioasiakkaita?
Mitä tästä kuvasta voi ees sanoa... Mulla on lautasella sian sorkka. Kaikki meni kurkusta alas noiden viinien jälkeen.
Ei nää mitkään ryyppyjuhlat ollu, älkää vaan saako väärää käsitystä :D Jokasella jäi aina puoli lasia viiniä juomatta ku seuraava täytettiin. Olin varmaan ainoo jonka pää ei kestäny tota viinimäärää. Siks jätin muita enemmän juomatta.
Hanhenmaksaa, ostereita, merilevää, lammasta, sian korvaa, kalaa, simpukoita... Mitään noista en varmaan oikeesti syö, mutta söin kuitenki. Mä alan hei tyypit aikuistua. Hoho just kidding.
Angel selitti mulle noiden viinien eroja espanjaks. mutta en mä vaan maistanu mitään. Kaikki ne maistu vaan viiniltä. Tais mennä rahat hukkaan mun kohdalta.
Tunnelma oli tietenkin aivan loistava näin mahtavien ihmisten seurassa.
Lopuks otettiin vielä kuva pätevän kokkimme kanssa. Mielessäni aattelin: "Säkö nää siankorvat ja sorkat valitsit, hakkaan sut koulun jälkeen!" Ei vainen, mukava heppu. Nyt ymmärrän miks nää käy täällä syömässä säännöllisesti.
Odottelen että Laura tulis hakemaan mua pikkuhiljaa, käydään yhessä postitoimistossa kun mun pitää toimittaa sinne joku lappu ymmärtääkseni siitä, että oon muuttanu tän katon alle asumaan. Lisäks mun täytyy ostaa postimerkkejä, sillä käyn kirjeenvaihtoa mun yhen ihanan vaasalaisen ystävän Jessican kanssa ruotsiks, jotten unohtais miten sitä kieltä puhutaan...! Täällä kyllä oikeesti tulee ikävä kaikkia ystäviä Suomessa, miten ihanaa se oliskaan saada viettää niiden kanssa aikaa edes puoli tuntia. </3

So what did I do today? Hmm... let's think. Wine. I drank wine. And then... If I remember right, I might have tasted some wine. Oh yes and we drank a little bit more of wine! We went to that nice restaurant I told you about on my last post, and I found out that their menu had been built around a selection of wines and we tasted them all. Unfortunately I didn't taste any difference between good and very good wines so they kind of paid for nothing when it comes to me!

I'm not the biggest fan of alcohol drinks, so after my first glass I could already feel that I would soon speak Spanish perfectly fine. So I tried not to drink all that was in my glass and sophisticatedly left some of the good wines. But there was something else on the menu as well! We couldn't decide what we would eat but the cook did. So... after the lunch they told me what I had eaten: oysters, shells, seaweed, pig's ear, pig's cloven hooves, goose liver... What the...!

But anyway we had a very nice lunch and we laughed a lot. I also got this nice picture of me and the cook I'm going to beat him up after school... and the rest of the day went so well after such a nice lunch! :)

3 kommenttia:

  1. hhahaa sulla on tosi hauska tyyli kirjottaa! :DD mää oon lukenu kaikki nää tekstit ihan vedet silmissä nauraen =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että ihanko totta, kiitoksia! Mä kun aina harmittelen ettei oo aikaa suunnitella tekstejä sen kummemmin että niihin sais vähän väriä, tuntuu että selostan vaa sillee tänään tein sitä ja sitä ja blablabla krooh pyyh... Iteki nukahtaisin jos olisin oma lukijani :DD

      Poista
  2. Wihuu! Kerranki löysin toisenki aupparin blogin muualta kuin täältä Sveitsistä :D ..tosin enpä ole kummemmin jaksanut etsiäkkään :-D

    http://life-in-switzerland-jossu.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Jos tykkäsit lukea blogia niin jätä toki jokin tervehdys, ajatus tai muu kommentti!