Hae tästä blogista

keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Hapoilla!!!

Eilen oli ensimmäinen espanjantunti. Kurssi on alkanu jo viikko sitten, mutta en päässy kahdelle ekalle tunnille. Eilen sitte lähdin innokkaana käveleen kohti kurssikeskusta, ja olin varannu noin kolmen kilometrin matkaan 45 minuuttia. Niinhän siinä sitten tietenkin kävi, että hyvän suuntavaistoni kanssa eksyin, ja myöhästyin ekalta tunniltani 15 minuuttia. Mulla oli kyllä kartta mukana jonka aina piilotin jos oli vastaantulijoita, en halunnu näyttää turistilta mutta onnistuin silti kääntymään aina väärään suuntaan. Kun pääsin perille, kysyin kansliasta joltain nuorelta mieheltä apua kun en tienny missä mun luokka on, ni se vaan katto mua ku olin ihan hikinen ja oli sillee "you can relax, you know..."

Tänä aamuna sain vihdoinki motivoitua itteni lenkille. Katoin kartalta hyvän reitin ja lähin juokseen. Ja eksyin. Tuli vähän pidempi lenkki ku olin suunnitellu. Sit tulin kotia jumppaan, kun Angel tuli töistä ja näki, että olin hikisenä menossa suihkuun. Se ehdotti jotain pyöristä, niin aattelin, että se halus näyttää mulle Martan pyörän, jota voin käyttää. Se käski mun laittaa paidan päälle ja lenkkarit jalkaan ja mentiin varastolle.

Sit yllättäen olin kypärä päässä, aurinkolasit silmillä maastopyörän selässä Madridin kaduilla Angelin kanssa. Se kysy, kuinka pitkän matkan haluun pyöräillä, niin ehdotin noin kahta- kolmeakymmentä minuuttia, koska olin jo valmiiks ihan poikki. Se vähän kierteli siellä täällä ja näytti mulle paikkoja, kun yhtäkkiä se veiki mut johki vuorelle pyöräileen.

Ei ihan oikeesti... En oo koskaan ollu niin kovassa rääkissä. Siellä oli ihan mielettömiä ylämäkiä ja tosi vaikeet kivipolut. Alkumatkalla luulin koko ajan, että pian mennään takasin asvaltille, mutta me kierrettiin siellä joku tunti. Ihan hullua. Hiki virtas ja olin yli hengästyny. Jos olisin alussa tienny, kuinka pitkä matka mulla on edessä, olisin varmaan haudannu itteni siihen paikkaan. Pyöräiltiin johki korkeimmalle kohdalle 30 km:n säteellä. Phew...

Kaiken pahan alku ja juuri.
Sit ku päästiin kotia Angel laitto mut venytteleen joihinki ihme asentoihin ja naksautteli mua sieltä sun täältä. Nyt mun pää kääntyy oikeesti paljon enemmän oikeelle kun ennen! Käytiin uimassa altaassa ja tyytyväisinä vietettiin kunnon siesta. Angel on hyvä tyyppi, vaikkei me oikein ymmärretä toisiamme. Polkiessa se kysy multa koko ajan "Qué tal? (mitä kuuluu?)" ja mun oli pakko vastata "Bien (hyvää)", koska en osannu mitään muita sanoja! Arvatkaa kuinka monelta ylämäeltä olisin säästyny, jos olisin osannu puhua espanjaa...
Väsyneet, mutta tyytyväiset polkijat. Jatkan samaa malliin niin jonain päivänä mulla on niin isot pohkeet, ettei ne mahdu tähän kuvaan. Ei vainen, juoksen pöydän alle piiloon ku se ens kerralla kysyy jotain pyöristä...
Uinnin jälkeen laitoin vihdoinki itelleni väriä kynsiin. Niin kauan on kesä kun on lakatut kynnet!
I'm officially dead. DEAD. I went for a nice run in the morning, but I got lost. So it took a bit more time that I had planned, but it was okay, I found my way home. I did some exercise and was about to go to the shower, when my host dad came in and said something about bikes in Spanish.

I didn't quite understand what he wanted, but I followed him outside and to the warehouse. After a few seconds I was biking in the streets of Madrid, with a helmet and sunglasses. Okay, we agreed 30 minutes of biking, I can do this. But then... He took me to bike on some hills! I was seriously dying, but I couldn't tell him how I felt, cause I didn't speak Spanish! He kept on asking "Linda, qué tal?", and all I could say was "bien", cause I didn't know any other words. Phew...

After an hour or so we came back home and Angel helped me with my neck and back. Then we took a swim in the swimming pool and had a siesta. But now... I don't know if I can get up from my chair. I prefer staying here for the rest of my life.

3 kommenttia:

  1. dinsvensktalandevänJessica10. lokakuuta 2012 klo 9.16

    Hahahahaha vad bra du skriver!! Det är superkul att läsa om dina små "äventyr" och man skrattar alltid någon gång under läsningen! :D Och du, bäst att du lär dig spanska snabbt, annars vet man inte vad som händer dig härnäst xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Det har du väl rätt på, jag måste lära mig spanska! Det är bara int så lätt x) Men så småningom, så småningom...

      Poista
  2. fantastic. nothing else to say..i can't tell you just how much i'd like to be you right now.

    VastaaPoista

Jos tykkäsit lukea blogia niin jätä toki jokin tervehdys, ajatus tai muu kommentti!